English  |  דף הבית  |  צרו קשר  
ספרי לימוד דפי עבודה תרומות
 
 

אודות העמותה לאוריינות מתמטית יש ערך רב בעולם המודרני. במדינת ישראל, שבה תחום ההיי-טק מוביל את ההתפתחות הטכנולוגית, הערך של חינוך מתמטי איכותי הוא מכריע. חלק ניכר מהתפתחות ההיי-טק המקומי בעשורים האחרונים מקורו באנשים שלמדו מתמטיקה בשנים בהן תפסה ישראל את המקומות הראשונים במבחני מתמטיקה בינלאומיים. מצב זה, כידוע, השתנה בצורה ניכרת בעשורים האחרונים. כיום ישראל מדורגת במקום ה-40 מבין 64 המדינות שהשתתפו במבחן פיז"ה 2012 (PIZA 2012). לנתון הקשה הזה מצטרף נתון הממחיש את הבעייתיות וההידרדרות בחינוך המתמטי בישראל: הפער בין תלמידים מצטיינים לחלשים בישראל הוא מהגבוהים בעולם. 'חיבור טוב' - העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכל הוקמה בשנת 2002, על ידי מורים, מתמטיקאים, אנשי היי-טק ואנשי חינוך מהמובילים בארץ ובעולם, במטרה להשיב את עטרת החינוך המתמטי הישראלי ליושנה. המטרות העיקריות הן ליצור מחוייבות לחינוך מתמטי איכותי, לבנות בקרב התלמידים הבנה מתמטית ולהחזיר את ישראל ותלמידיה למקומות הראשונים במבחנים הבינלאומיים במתמטיקה. פעולותינו בשנים האחרונות: העמותה תירגמה את ספרי הלימוד לבית הספר היסודי ששימשו בסינגפור בשנים שבהן זכתה באורח עקבי במקום הראשון במבחנים הבינלאומיים במתמטיקה. ספרי הלימוד של העמותה, הידועים בשם: "מתמטיקה יסודית", נועדו לכיתות א' – ו'. הספרים מאושרים ע"י משרד החינוך ומשמשים להוראה במיגוון בתי ספר במקומות שונים בארץ. העמותה יצרה אתר אינטרנט זה, המכיל מידע נרחב בתחום הוראת המתמטיקה: ספרי הדרכה מפורטים למורים, הנלווים לספרי הלימוד בסדרת "מתמטיקה יסודית"; דפי עבודה ותרגול; מאמרים, סרטונים וקישורים למקורות מידע בארץ ובחו"ל. באתר מופיע קישור מיוחד אל אתר "לדעת חשבון" של תלמה גביש, הפדגוגית הראשית של העמותה. באתר זה מצויים חומרי למידה המכסים את כל הנושאים הנלמדים בכיתות היסודי והדרכה מפורטת למורים ולהורים. המידע באתרים אלו עומד לרשות הציבור בחינם. העמותה תומכת בבתי הספר היסודיים אשר בוחרים ללמד את תלמידיהם בשיטת "מתמטיקה יסודית", מייעצת לרכזי המתמטיקה ולמורים בהטמעת השיטה בבית הספר בשנים הראשונות ובעשייה השוטפת. לאורך כל השנים מספקת העמותה ייעוץ בתחום החינוך המתמטי לאנשי חינוך, הורים וסטודנטים הפונים אליה. הישגי העמותה: הובלת מאבק שהוביל לאיסור של משרד החינוך להשתמש בשיטת הבדידים (השיטה הקונסטרוקטיביסטית) והחלפת שיטת הלימוד הזו, שלפני כן היתה נהוגה בכל בתי הספר בארץ. הובלת מאבק שהוביל לעצירה והחלפה של תוכנית לימודים לבית הספר היסודי במתמטיקה שנקראה "תוכנית 2000 ", ברגע האחרון. הגורמים המקצועיים בעמותה, מלווים בדו"ח מומחים אמריקאים, הובילו להקמת וועדה שהכילה מתמטיקאים ואנשי חינוך מהארץ, ו"תוכנית 2000" הוחלפה בתוכנית על פי עקרונות מקובלים יותר בעולם. בתי ספר יסודיים שהתמידו בשיטת "מתמטיקה יסודית" והיו נאמנים לעקרונותיה, הביאו את תלמידיהם לרמת הבנה עמוקה של החומר. דבר זה אף הוכר וצויין ע"י מורי חטיבות ביניים שקיבלו תלמידים אלה והתבטא, בתוצאות גבוהות שהשיגו במבחני המיצב במתמטיקה. תופעה זו בלטה במיוחד בין תלמידי בתי ספר בפריפריה שהישגיהם הקודמים (כשלמדו בגישה שהיתה נהוגה לפני "מתמטיקה יסודית") היו נמוכים מן הממוצע הארצי.

 
 
מי אנחנו?

תגובות: 0
צפיות: 1






צור קשר למנהל האתר | עיצוב ובניית אתר: דפנה וקסלר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | הצטרף לרשימת תפוצה | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS