English  |  דף הבית  |  צרו קשר  
ספרי לימוד דפי עבודה תרומות
 
 
'להבין, להצליח ולא לפחד ממתמטיקה'

המטרה המרכזית בתקופת בית הספר היסודי הילדים לומדים את היסודות לחשיבה המתמטית, יסודות שילוו אותם לאורך כל חייהם. שילוב של משחק, הנאה, חוויה והמחשה הם הדרך לרתום את הילד ללמידה. שילוב של למידה שיטתית שמבוססת על היגיון פשוט ציורים וסיפורים חשבוניים, הם הדרך לאפשר להם לרכוש מיומנויות מתמטיות ויכולות הבנה מעמיקה ביסודות המתמטיקה. שני השילובים יחדיו, יאפשרו לילדים לבנות ביטחון עצמי ואהדה כלפי מקצוע החשבון.החוגים מיועדים לתלמידי כיתות א', ב' וג', כל שכבה לומדת בנפרד. למה חשוב לשלוח לחוג ביסודי ולא לחכות לחטיבה? הילד עוד קטן, רק התחיל את לימודיו...עוד לא "קשה לו בחשבון". אנו מעוניינים לבנות לילדים יסודות מתמטיים טובים וחזקים בתקופת הלימודים הראשונה (עוד בגיל היסודי) ולהימנע בעתיד מהצורך לשיקום היסודות המתמטיים שלהם, בחטיבה ובתיכון. המטרה היא לבנות תשתית מתמטית-שפתית-מושגית ורעיונית שתאפשר לילדים לפתח חשיבה סדורה וקוהרנטית.אצלנו לומדים מתמטיקה ולא "חשבון".אצלנו לא מחשבים, אלא לומדים לחשוב. יתרונות בניית יסודות טובים בגיל היסודי: עלות נמוכה בהשוואה להשקעה הכספית שנדרשת לשיקום יסודות בגילאי החטיבה והתיכון (לרוב על ידי מורים פרטיים) העברת החומר בצורה משחקית, מהנה (מחקרים מצביעים על כך שידע שנרכש בצורה משחקית ומהנה נשמר בזיכרון בצורה טובה יותר) מניעת תסכולים בעתיד (תחושת היעדר יכולת, הפתעה כשהילד פתאום לא מבין את החומר ומתקשה, על אף ציוניו הגבוהים בעבר). איך זה נעשה? מדריכים שהוכשרו והוסמכו על ידי עמותת חיבור טוב וצוות מטינק, מלמדים קבוצות של עד 15 תלמידים מבתי ספר יסודיים, מחוץ לשעות הלימודים. הם ילמדו בשיטת "מתמטיקה יסודית" באופן מסודר ומעמיק שלא על מנת "להספיק חומר" אלא על מנת להבין, להצליח ולהנות. החוג שלנו מתרחב ופועל החל מנובמבר 2016- יוני 2017 בעיר חולון ובעיר נס ציונה :).אנו פועלים בעיר חולון בבתי הספר ניב, אריאל שרון, שזר, כצנלסון וישיעיהו.אנו פועלים בעיר נס ציונה בבתי הספר ניצנים ושקד. תודה לילדים המקסימים ולהורים המסורים שנתנו בנו את אמונם.החוויה והתהליך שאנו עוברים אתכם היא עצומה. שיהיה לכולנו מסע מתמטי מוצלח :). מה חושבים הילדים שהשתתפו בחוג בשנת 2016?"החשבון שלי השתפר בהכל. נהנתי מהמשחק שהדביקו לגב תרגיל חשבון והיינו צריכים לנחש מה התרגיל על הגב לפי הפריטים שהונחו לפנינו" (תלמידת כיתה א, חולון). "שיחקתי וזה שיפר את החשבון שלי. ממשחק הכיסאות נהנתי מאוד כי כל הזמן רצנו וגם חשבנו" (תלמידת כיתה א, חולון)."נהנתי ההדגמה של העפרונות. זו היתה דוגמא שהמדריך אמר רק לי לפתור, והיא היתה קשה. זה לימד שקבוצות לא שוות לא יכולות להיות כפל" (תלמיד כיתה א, חולון)."נהנתי מהמפגשים. אהבתי שלמדנו כפל!" (תלמידת כיתה א, נס ציונה)."נהנתי כל הזמן ולמדתי דברים חדשים. כמו, השם השני של כפל זה פעמים!" (תלמידת כיתה א, נס ציונה)."נהנתי כשציירנו. בפעם הראשונה ציירנו שיש לי 2 פריטים ואז נוספו לי 8 פריטים, ובפעם השנייה ציירנו שיש לי 8 פריטים ונוספו לי רק 2 פריטים." (תלמיד כיתה א, נס ציונה).

 
 
פרויקטים

תגובות: 0
צפיות: 2






צור קשר למנהל האתר | עיצוב ובניית אתר: דפנה וקסלר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | הצטרף לרשימת תפוצה | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS