English  |  דף הבית  |  צרו קשר  
ספרי לימוד דפי עבודה תרומות
 
 
'ללמוד לחשוב, ולא רק לחשב'

חוג חשבון חוויתי מתחיל את שנתו ה-3, ב-15/10/17הצטרפו להצלחה :) היכן יתקיים? 1. חולון - ביס ניב, התבור, הס, אריאל שרוןהרשמה לחוג בחולון2. נס ציונה- ביס שדות, ניצניםהרשמה לחוג בנס ציונה3. ראשון לציון- ביס ידלין, חתני פרס נובל, חביב, שלמון, אביבים, בארי, נאות אשלים, שקמההרשמה לחוג בראשון לציון 4. פ"ת- ביס אלימלך כנר, אורנים, אריק איינשטיין, נווה עוזהרשמה לחוג בפתח תקווה 5. מודיעין- ביס חוט השניהרשמה לחוג במודיעין 6. שוהם- ביס ניצנים, רביןהרשמה לחוג בשוהם *פתיחת החוג מותנת בהיקף ההרשמה בביס.**גרים באחת הערים הבאות בביס שאינו ברשימה, ורוצים להצטרף לפעילות? הירשמו ורישמו בטופס את ביס המועדף עליכם, ותוכלו לצרף את ילדיכם לפעילות. למי מיועד? החוגים מיועדים לתלמידי כיתות א'-ד' (קבוצות רגילות), ה'-ו' (קבוצות למתקשים בלבד), כל שכבה לומדת בנפרד. המטרה המרכזית בתקופת בית הספר היסודי הילדים לומדים את היסודות לחשיבה המתמטית, יסודות שילוו אותם לאורך כל חייהם. שילוב של משחק, הנאה, חוויה והמחשה הם הדרך לרתום את הילד ללמידה. שילוב של למידה שיטתית שמבוססת על היגיון פשוט ציורים וסיפורים חשבוניים, הם הדרך לאפשר להם לרכוש מיומנויות מתמטיות ויכולות הבנה מעמיקה ביסודות המתמטיקה. שני השילובים יחדיו, יאפשרו לילדים לבנות ביטחון עצמי ואהדה כלפי מקצוע החשבון. למה חשוב לשלוח לחוג ביסודי ולא לחכות לחטיבה? הילד עוד קטן, רק התחיל את לימודיו...עוד לא "קשה לו בחשבון". אנו מעוניינים לבנות לילדים יסודות מתמטיים טובים וחזקים בתקופת הלימודים הראשונה (עוד בגיל היסודי) ולהימנע בעתיד מהצורך לשיקום היסודות המתמטיים שלהם, בחטיבה ובתיכון. המטרה היא לבנות תשתית מתמטית-שפתית-מושגית ורעיונית שתאפשר לילדים לפתח חשיבה סדורה וקוהרנטית.אצלנו לומדים מתמטיקה ולא "חשבון".אצלנו לא מחשבים, אלא לומדים לחשוב. יתרונות בניית יסודות טובים בגיל היסודי: עלות נמוכה בהשוואה להשקעה הכספית שנדרשת לשיקום יסודות בגילאי החטיבה והתיכון (לרוב על ידי מורים פרטיים) העברת החומר בצורה משחקית, מהנה (מחקרים מצביעים על כך שידע שנרכש בצורה משחקית ומהנה נשמר בזיכרון בצורה טובה יותר) מניעת תסכולים בעתיד (תחושת היעדר יכולת, הפתעה כשהילד פתאום לא מבין את החומר ומתקשה, על אף ציוניו הגבוהים בעבר). איך זה נעשה? מורות בעלות ניסיון עשיר ומלמדות ביום יום חשבון בבית הספר היסודיים בארץ. המורות עברו הכשרה על ידי חברת מטינק בשיתוף תכנים מטעם עמותת חיבור טוב, בהיקף של 55 שעות. הלמידה נעשית בקבוצות של עד 15 תלמידים מבתי ספר יסודיים, מחוץ לשעות הלימודים. הילדים ילמדו בשיטת "מתמטיקה יסודית" באופן מסודר ומעמיק שלא על מנת "להספיק חומר" אלא על מנת להבין, להצליח ולהנות. מה חושבים הילדים שהשתתפו בחוג בשנת 2017?אני אוהבת יותר ללמוד חשבון, לשאול שאלות ומבינה טוב יותר את מה שלומדים בכיתה(תלמידת כתה א', חולון)" נהנתי מהמשחק "אני אוהב"- רצנו בו, למדנו מה אחרים אוהבים, נהנתי להמציא סיפורים חשבוניים עם הרבה פריטים. הסיפורים החשבוניים חייבים להיות הגיוניים ואהבתי להסתכל מסביבי ולחפש סיפורים חשבוניים(תלמידת כתה ג', חולון) אהבתי את משחק הכיסאות. הבנו שיש עצמים שאין להם מכנה משותף, כמו כיסאות וילדים, ולכן אפשר לעשות בניהם פעולות של השוואה ולא חיסור / חיבור רגיל (תלמידת כתה ב', נס ציונה) אהבתי את משחק הכיפים. נהנתי מהמנייה של כמה שעשינו ונהנתי מזה שהקבוצה שלי ניצחה. למדתי מזה למנות את הכמויות של הכיפים ומזה שזה כייף ללמוד כשרצים(תלמיד כתה ג', חולון) תודה לילדים המקסימים ולהורים המסורים שממשיכים לתת בנו את אמונם. מצפים לעוד שנה של מסע מתמטי מוצלח :)

 
 
פרויקטים

תגובות: 0
צפיות: 2