English  |  דף הבית  |  צרו קשר  
ספרי לימוד והדרכה דפי עבודה תרומות
 
 
'ללמוד לחשוב, ולא רק לחשב'

סדנה פרקטית למורים למתמטיקה בבית הספר היסודי רוצים לפתח את יכולות ההוראה שלכם כך שתביאו את התלמידים לשליטה במתמטיקה?שואפים ליצור עם התלמידים שיח מתמטי בשילוב משחקים?בואו ללמוד כיצד ניתן לעשות זאת. מורה למתמטיקה לכתות יסודי במשרד החינוך? תגלה/י כיצד לעודד שיח מתמטי בכתה.מורה פרטי/ת? תגלה/י כיצד לעודד את התלמידים לשים לב לתהליכי החשיבה שלהם. ביום שני ה- 29/1 בין השעות 19:00-21:30תתקיים סדנה פרקטית וחד פעמית למורים למתמטיקה ליסודי.הסדנה תתקיים בפתח תקווה בבית החינוך ע"ש פאול קור.לסדנה יגיעו מורים ממערכת החינוך ומורים פרטיים. המשתתפים בסדנה ילמדו:כיצד פיתחנו עם הילדים שיח מתמטי מעמיק ויישום בשטחכיצד שילבנו חוויה תנועה והנאה בלמידת המתמטיקהאיך גרמנו לילדים לחשוב ולא רק לחשבכיצד יצרנו חיבור ותחושת שליטה במתמטיקה הסדנה תועבר על ידי ליטל ומתן מחברת מטינק בע"מ, הפועלים בשיתוף עם העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכל ('חיבור טוב'). הרישום לסדנה הוא מראש ובתשלום, עלות הסדנה למשתתף 100 ש"ח.למורות ולמורים שעוקבים אחרי תכני העמותה, הגיעו לדף זה ומילאו שאלון קצר (לינק כאן) נעניק מחיר מוזל מאוד - 10 ש"ח למשתתף בלבד! שימו לב, מספר המשתתפים בסדנה מוגבל!ההרשמה מכאן (לינק כאן) חוג חשבון חוויתי ליסודי חוג חשבון חוויתי התחיל את שנתו השלישית ב- 13/11/17 ומלמד 80 ילדים מקסימים :)היכן מתקיים החוג השנה? 1. חולון - ביס ניב, התבורהרשמה לחוג בחולון2. פ"ת- ביס אלימלך כנר, אריק איינשטיין, ביאליקהרשמה לחוג בפתח תקווה למי מיועד? החוגים מיועדים לתלמידי כיתות א'-ו', כל שכבה לומדת בנפרד. המטרה המרכזית בתקופת בית הספר היסודי הילדים לומדים את היסודות לחשיבה המתמטית, יסודות שילוו אותם לאורך כל חייהם. שילוב של משחק, הנאה, חוויה והמחשה הם הדרך לרתום את הילד ללמידה. שילוב של למידה שיטתית שמבוססת על היגיון פשוט ציורים וסיפורים חשבוניים, הם הדרך לאפשר להם לרכוש מיומנויות מתמטיות ויכולות הבנה מעמיקה ביסודות המתמטיקה. שני השילובים יחדיו, יאפשרו לילדים לבנות ביטחון עצמי ואהדה כלפי מקצוע החשבון. למה חשוב לשלוח לחוג ביסודי ולא לחכות לחטיבה? הילד עוד קטן, רק התחיל את לימודיו...עוד לא "קשה לו בחשבון". אנו מעוניינים לבנות לילדים יסודות מתמטיים טובים וחזקים בתקופת הלימודים הראשונה (עוד בגיל היסודי) ולהימנע בעתיד מהצורך לשיקום היסודות המתמטיים שלהם, בחטיבה ובתיכון. המטרה היא לבנות תשתית מתמטית-שפתית-מושגית ורעיונית שתאפשר לילדים לפתח חשיבה סדורה וקוהרנטית.אצלנו לומדים מתמטיקה ולא "חשבון".אצלנו לא מחשבים, אלא לומדים לחשוב. יתרונות בניית יסודות טובים בגיל היסודי: עלות נמוכה בהשוואה להשקעה הכספית שנדרשת לשיקום יסודות בגילאי החטיבה והתיכון (לרוב על ידי מורים פרטיים) העברת החומר בצורה משחקית, מהנה (מחקרים מצביעים על כך שידע שנרכש בצורה משחקית ומהנה נשמר בזיכרון בצורה טובה יותר) מניעת תסכולים בעתיד (תחושת היעדר יכולת, הפתעה כשהילד פתאום לא מבין את החומר ומתקשה, על אף ציוניו הגבוהים בעבר). איך זה נעשה? מורות בעלות ניסיון עשיר ומלמדות ביום יום חשבון בבית הספר היסודיים בארץ. המורות עברו הכשרה על ידי חברת מטינק בשיתוף תכנים מטעם עמותת חיבור טוב, בהיקף של 55 שעות. הלמידה נעשית בקבוצות של עד 15 תלמידים מבתי ספר יסודיים, מחוץ לשעות הלימודים. הילדים ילמדו בשיטת "מתמטיקה יסודית" באופן מסודר ומעמיק שלא על מנת "להספיק חומר" אלא על מנת להבין, להצליח ולהנות. מה חושבים הילדים שהשתתפו בחוג בשנת 2017?אני אוהבת יותר ללמוד חשבון, לשאול שאלות ומבינה טוב יותר את מה שלומדים בכיתה(תלמידת כתה א', חולון)" נהנתי מהמשחק "אני אוהב"- רצנו בו, למדנו מה אחרים אוהבים, נהנתי להמציא סיפורים חשבוניים עם הרבה פריטים. הסיפורים החשבוניים חייבים להיות הגיוניים ואהבתי להסתכל מסביבי ולחפש סיפורים חשבוניים(תלמידת כתה ג', חולון) אהבתי את משחק הכיסאות. הבנו שיש עצמים שאין להם מכנה משותף, כמו כיסאות וילדים, ולכן אפשר לעשות בניהם פעולות של השוואה ולא חיסור / חיבור רגיל (תלמידת כתה ב', נס ציונה) אהבתי את משחק הכיפים. נהנתי מהמנייה של כמה שעשינו ונהנתי מזה שהקבוצה שלי ניצחה. למדתי מזה למנות את הכמויות של הכיפים ומזה שזה כייף ללמוד כשרצים(תלמיד כתה ג', חולון) תודה לילדים המקסימים ולהורים המסורים שממשיכים לתת בנו את אמונם. שמחים על עוד שנה של מסע מתמטי מוצלח :)

 
 
פרויקטים

תגובות: 0
צפיות: 2